Leo Expresem až do Dolní Lipky

V prosinci tohoto roku začne Leo Express jako první soukromá společnost v Pardubickém kraji zajišťovat hejtmanstvím objednanou a dotovanou železniční dopravu na tratích z Ústí nad Orlicí do Štítů a Hanušovic.

Pro provoz motorových jednotek na draze elektrifikované trati tak shání 12 strojvedoucích, 12 vlakvedoucích, 5 pracovníků údržby a 7 pokladních. Provoz nebude hned od začátku bez problémů, protože se bude kompletně modernizovat kolejiště ve stanici Letohrad.

Otázkou zůstává cenová politika, protože ve vlacích nebudou platit jízdenky státního dopravce až do konce roku 2020, kdy vstoupí v platnost jednotný tarif na celostátní železnici. Každopádně, kraj vysoutěžil jeden kilometr za 126 korun a za celkově tak ročně Leo Expresu vyplatí 96 milionů korun.

Leo Express je soukromá multimodální dopravní skupina, která v roce 2012 zahájila svou činnost novými vlaky na páteřních linkách v Česku a na Slovensku, od roku 2018 také v Polsku. Provozuje také rozsáhlou síť autobusových a minibusových linek v České republice, Polsku, Německu, Rakousku, na Ukrajině a v Maďarsku. V srpnu 2017 převzal Leo Express německou společnost Locomore a obnovil její provoz na trase Berlín – Stuttgart spolu se společností FlixBus, stal se tak druhým největším komerčním osobním dopravcem na německé železnici. Leo Express je tak první český dopravce, který začal provozovat železniční spoj mimo území České republiky a Slovenska. V červenci 2018 spustil provoz na železniční trase Praha – Krakow, a stal se tak prvním osobním komerčním dopravcem na polských kolejích.

Zajišťuje také door2door aktivity jako je odvoz domů na vybrané adresy ve Zlínském kraji. V roce 2016 společnost oznámila nákup nových vlaků od největšího světového výrobce CRRC. V roce 2017 společnost založila peer-to-peer casharingovou společnost SmileCar, která se od června 2018 sloučila se společností HoppyGo a stala se tak významnějším poskytovatelem carsharingu. Zakladatelem společnosti Leo Express je Leoš Novotný, CEO je Peter Köhler.

Napsat komentář